L’Àsia Oriental: tan lluny, tan a prop. Dues conferències sobre la fascinació occidental per Àsia i sobre la medicina xinesa

Escrit per el març 25, 2010 - 16:52 No hi ha comentaris

1) “Déus de porcellana: la seducció i el consum del nou orientalisme i les seves pseudofilosofies”

Conferència a càrrec de Montserrat Crespín

La xerrada tractarà d’analitzar alguns dels materials que componen la fascinació present davant tradicions de pensament d’origen asiàtic o, en moltes ocasions, de mera ressonància o invenció fonèticament “oriental”

2) “Remuntant l’antiguitat. El cos a la medicina tradicional xinesa”

Conferència a càrrec de Carlos Hugo Sierra (Research Institute for Life Course Studies, Keele University)

Durant la conferència s’exposaran certes claus interpretatives sobre l’estructura simbòlico-racional de la medicina xinesa, la seva evolució al llarg del temps i la seva influència en altres tradicions mèdiques de l’Extrem Orient. A l’últim, també es pararà atenció a la manera com Occident ha concebut històricament la fèrtil col·lecció de pràctiques i sistemes mèdics xinesos.

Més informació al web: www.uoc.edu/activitats/asia/index.html