Cicle “Alimentació al llarg de la vida” (Mataró)

Escrit per el juliol 21, 2011 - 12:24 14 comentaris

La UOC organitza, en col·laboració amb la Fundació Dieta Mediterrània i la Biblioteca Pública Pompeu Fabra, una nova edició del cicle “Alimentació al llarg de la vida”, amb el qual es pretén repassar les necessitats nutritives de les diferents etapes d’una persona i animar a adoptar uns hàbits dietètics i un estil de vida que promoguin el manteniment de la salut i millorin la qualitat de vida.

Foto Apple Fruit de doug88888 Flickr.com

El cicle consta de tres xerrades que tindran lloc els dies 29 de setembre i 6 i 20 d’octubre, a les 19 hores, a la Biblioteca Pública Pompeu Fabra, plaça d’Occitània s/n, de Mataró. L’assistència és lliure i gratuïta però està limitada a l’aforament de la sala.

Programa

Dia 29 de setembre: “Alimentació de l’adult, la dieta mediterrània”. A càrrec de la Dra. Anna Bach,
farmacèutica, màster i doctora en el camp de la salut pública nutricional, coordinadora científica de la Fundació Dieta Mediterrània, membre del grup de experts del programa PASS, directora del grup d’investigació “Fundació Dieta Mediterrània” del Centre Català de Nutrició i col·laboradora docent del màster universitari en Nutrició i Salut de la Universitat Oberta de Catalunya.

La recuperació i preservació de les pautes alimentàries característiques de la dieta mediterrània es presenta com un model d’alimentació equilibrada, saludable i sostenible.

Dia 6 d’octubre: “Alimentació en la infància”. A càrrec de Sílvia de Lamo Castellví, doctora en Ciències dels Aliments, llicenciada en Química i Ciència i Tecnologia dels Aliments, consultora del màster universitari en Nutrició i Salut de la UOC i professora de la URV.

Una alimentació correcta en la infància garantirà la salut quotidiana i establirà una bona base per al desenvolupament de l’adult i la prevenció de malalties cròniques.

Dia 20 d’octubre: “Alimentació i envelliment”. A càrrec de Maria Lecha, dietista-nutricionista. Unitat de Nutrició i Dietètica de l’Hospital Sant Joan Despí-Moisès Broggi. Col·laboradora docent del màster universitari Nutrició i Salut de la UOC.

Una bona alimentació durant tota la vida i, especialment, durant aquesta etapa, pot influir en el fet d’accelerar, retardar o atenuar les alteracions característiques del procés d’envelliment.

14 comentaris »