Innosfera Sevilla: Urbanisme, ciutats i gestió urbana

Escrit per el gener 31, 2012 - 9:47 2 comentaris

El proper 2 de febrer a les 19h Innosfera arriba a Sevilla amb una sessió temàtica sobre urbanisme, ciutats i gestió urbana. La ciutat és un entorn fonamental per cada cop més persones: més de la meitat de la població mundial viu a les ciutats. A tot el món diàriament s’afegixen prop de 18.000 persones a la població urbana.

Està previst que esta tendència s’incremente durant les properes dècades, a les quals les metropolis esdevindran nous centres socials, culturals, econòmics, polítics i de creativitat i innovació. La cultura, per exemple, s’ha erigit com un dels elements fonamentals en la regeneració urbana de moltes ciutats europees, que han recuperat part del capital simbòlic dels seus centres urbans. En eixe àmbit, agents creatius com les indústries culturals, universitats o centres culturals poden jugar un paper clau per afegir valor a l’oferta urbana i catalitzar activitats en un equilibri difícil de mantindre.

Foto

Per conversar sobre estos temes ens vorem el proper dijous al Centro de las artes de Sevilla (caS) – CAS (carrrer Torneo, 18 de Sevilla). Comptarem amb la presència de:

Albert Arias

Llicenciat en Geografia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Gestió de les Regions Metropolitanes Europees per la Universitat Erasmus de Rotterdam. Màster en Mediació Comunitària per la UAB. Actualment és coordinador acadèmic i professor del programa de postgrau en  en Gestió de la Ciutat de la Universitat Oberta de Catalunya. Investigador i consultor en temes urbans i territorials, ha realitzat diversos treballs sobre segregació social metropolitana, paisatge i renovació urbana o geografia de les sexualitats. Co-fundador de www.latramaurbana.net

Paco González

Fundador de radarq.net, estudi obert que treballa i investiga en arquitectura, xarxa i ciutat. Titulat en arquitectura per la Universidad de Sevilla i Màster en Gestió de la Ciutat per la UOC. Professor tutor i consultor del Màster en Gestió de la Ciutat i Urbanisme de la UOC. Fundador de BeCity i membre de ZZZINC Investigación e Innovación Cultural. Col·laborador preferent de ZEMOS98 Gestión Creativo Cultural, dpr-barcelona, Ecosistema Urbano, Transit Projectes, Juan Freire i José Luis de Vicente. radarq.net és un estudi obert que treballa i investiga en arquitectura, xarxa i ciutat. La seua organització en xarxa distribuïda basaeda en l’ús de les TIC li permet realitzar treballs amb una estructura professional de geometria variable tot donant una resposta més innovadora, ràpida i flexible a la Societat xarxa.

Pots fer la teua inscripció al formulari que trobaràs aquí.

2 comentaris »

• Juan says:

Definitivamente un tema de sumo interés y que debe hacernos recapacitar a todos en general, ya no sólo a los profesionales del turismo. A lo comentado por nuestro compañero en su excelente artículo me gustaría añadir el desgaste del territorio que provoca el turismo en algunos puntos en momentos concretos. Especialmente en lugares estacionales la población puede llegar a duplicarse en periodos de temporada alta y son muchos los lugares que no pueden soportar esa capacidad de carga. Por último me gustaría dejar constancia del problema de la explotación de segundas viviendas en España que se ocupan tan sólo un par de semanas al año y provocan un importante deterioro a nivel de paisajístico y de recursos.

Juan
    Casas rurales Ibiza

• lusi cordoba says:

Estoy totalmente de acuerdo de que tiene que haber un concienciación y un verdadero planeamiento urbanistico, actualmente más de la mitad de la población mundial ya vive en ciudades y la gran mayoria de estas han crecido sin un verdadera ordenación urbanistica, en España hemos hecho un verdadero desastre con la gran mayoria de nuestras costas por el afan de ganar dinero rápido con el turismo, sin importarnos el impacto ecologico o visual de estas actuaciones (como por ejemplo el albarroquico), esperemos que cambiemos de mentalidad antes que sea tarde