define('FS_METHOD', 'direct'); Activitats a la Xarxa Territorial » Xerrada-col·loqui Un projecte editorial amb arrels a la UOC

Xerrada-col·loqui “Un projecte editorial amb arrels a la UOC”

Escrit per el febrer 26, 2013 - 12:19 2 comentaris

El Grup UOC Alumni de Madrid, conjuntament amb la UOC, organitza el dissabte 9 de març a les 11.00 hores a la Seu de la UOC a Madrid (Plaça de les Corts, 4) aquesta xerrada-col·loqui sobre la col·laboració entre estudiants de la universitat durant i després dels seus estudis, presentat per tres antics alumnes de la UOC.

Les relacions humanes i socials juguen un paper fonamental en el desenvolupament integral de les persones. Millorar aquestes relacions socials és possible, ja que es tracta de conductes que s’aprenen i es desenvolupen quan es donen les condicions adequades. Les relacions humanes són fonamentals per tenir èxit en tots els aspectes de la vida: laboral, acadèmic, professional, familiar, afectiu…

Les universitats són molt més que centres “on s’obtenen títols que garanteixin l’exercici d’una determinada professió”, en aquest sentit podem assegurar que la universitat és una de les institucions més importants de la societat actual, ja que afavoreix el perfeccionament humà, garantint la formació de persones racionals qualificades per al desenvolupament, social, polític, educatiu, cultural i ètic d’una societat.

És evident que les universitats presencials poden impulsar importants relacions socials, però també a les no presencials s’aconsegueixen igualment establir llaços amb altres persones els interessos comuns els porti a desenvolupar projectes en comú, tant durant el desenvolupament de la seva carrera, com després d’acabada la mateixa.

Un exemple del que s’ha exposat és el cas de tres llicenciats de Psicopedagogia per la UOC que es van conèixer estudiant la carrera i que han seguit treballant i col·laborant junts. Ara acaben d’involucrar-se en un projecte editorial, escrivint tres llibres per a una nova col·lecció, “El món a les teves mans” d’Ediciones Mestas, que comença amb 10 títols i que de manera senzilla i divulgativa presenta obres de gran actualitat i d’interès social. L’Adolfo Muñiz Lorenzo (“Bases para  una buena educación musical”), l’Aránzazu García Mínguez (“Nosotros podemos. Integración de los discapacitados”) i el Juan José Jurado Soto (“No tengo trabajo, ¿Qué puedo hacer?”) compartiran amb nosaltres la seva experiència emprenedora.

Aquesta activitat, exclusiva per als graduats de la UOC, tindrà una durada aproximada d’una hora i mitja i per poder assistir, tot i que és de caràcter gratuït, hauràs d’inscriure’t omplint aquest formulari.

T’esperem!

2 comentaris »

• Lola Márquez escrigué:

Hola,

He leído vuestra reseña de Proyecto editorial y me ha resultado muy interesante.
    No puedo desplazarme hasta Madrid para asistir a la charla, pero agradecería poder estar al tanto de la información que surja al respecto.
    Os deseo mucho éxito de asistencia y mucha suerte en esta nueva andadura.
    UN saludo.
    Lola

• UOC escrigué:

Gracias por tu comentario, Lola.