define('FS_METHOD', 'direct'); Activitats a la Xarxa Territorial » [sic] el futur de la indústria TIC europea

[sic] el futur de la indústria TIC europea

Escrit per el març 21, 2013 - 13:18 Un comentari

El proper dimarts 9 d’abril a les 19h tindrà lloc a la seu de la UOC (Av. Torneo, 32) la tercera sessió del cicle [sic] debats sobre tendències de la societat de la informació i el coneixement que hem titulat “Que vénen els xinesos, hi ha futur per a les TIC europees?”

Pots confirmar la teva assistència en el formulari que trobaràs aquí.

Dedicarem la sessió a analitzar la dinàmica industrial de les TIC a Europa i al món i indagarem les raons per les quals les empreses TIC europees i mundials fabriquen els seus productes a Àsia i les conseqüències d’aquesta dinàmica en els teixits industrials europeus.

I ens preguntarem, entre altres coses, com afecta la deslocalització de les indústries europees als mercats de treball del continent, de quina manera poden les empreses TIC europees competir amb les indústries asiàtiques, és competitiu l’I + D + i europeu? Quin és el paper que les empreses TIC europees poden jugar en aquest context i quin tipus d’empresa TIC té futur i sentit a Europa?

Per fer-ho, ens acompanyaran Jean-Paul Simon i Marc Bogdanowicz , investigadors de l’IPTS-JRC que ens presentaran el seu treball a la recerca d’evidències sobre la realitat i els mites de l’auge asiàtic al sector TIC, i Antonio Corral, director general d’Noxium, una empresa sevillana de consultoria i desenvolupament tecnològic, que ens parlarà de la situació de les empreses TIC europees des de la realitat andalusa.

Marc Bogdanowicz.Llicenciat en Ciències Socials (Educació, Psicologia Social i Sociologia Organitzacional). Actualment és el Científic Principal de l’Institut de Prospectiva Tecnològica (IPTS) de la Comissió Europea, on dirigeix ​​les investigacions sobre “Societat de la Informació i Creixement» de la Unitat IS (Societat de la Informació).

Jean-Paul Simon. Doctorat en Filosofia (1975) i graduat en Econometria per l’Ecole des Hautes Etudes Commerciales (1971). Actualment és Investigador Sènior a l’Institut de Prospectiva Tecnològica (IPTS) de la Comissió Europea. Es va unir a la Unitat IS el gener de 2010, on avalua les futures tendències socioeconòmiques i els reptes de la societat de la informació.

Antonio Corral. Enginyer Industrial per la Universitat de Sevilla i MBA en l’Institut San Telmo. Actualment és professor associat de la la Universitat de Sevilla, on imparteix Robòtica i Automatització de Sistemes, a més de participar en projectes de recerca robòtica. És soci fundador de l’empresa Unió Tecnològica Noxium.

Esperem la vostra assistència i participació activa tant a la jornada presencial com en els debats que es generaran en les xarxes socials.

Si ets usuari de Twitter pots seguir al hashtag general #debateSIC  o el hashtag de la sessió #madeinchina, també pots deixar-nos els teus comentaris a la nostra pàgina de Facebook i si vols, també pots seguir la sessió per streaming al blog de debateSIC.

El cicle [sic] és obert al públic i de caràcter participatiu, en les sessions participen experts en diferents matèries i representants de la societat de la informació i el coneixement per parlar del moment en què aquesta es troba en Europa, Espanya i especialment a Andalusia.

Un comentari »