[sic] taller: ciberactuem?

Escrit per el setembre 10, 2013 - 16:32 No hi ha comentaris

Si forma part d’internet, vostè controla l’era de la informació.

Han passat 6 anys des d’esta afirmació de la prota de la revista Time. El temps (tot queda a casa) els ha donat la raó. Gairebé cada any, i zones molt diverses del món, hi ha un fet polític protagonitzat per la ciutadania on les TIC tenen un paper clau: Primavera àrab, 15M o més recentment, Brasil.

El 18 de setembre a les 19h et convidem a participar a un debateSIC molt especial, distribuït en xarxa entre la seu de la UOC a Sevilla (Avda. Torneo, 32) i la seu de la UOC a Madrid (Plaza de las Cortes, 4).

Pots fer la teua inscripció per seguir el taller a Sevilla o Madrid aquí

campamento15M

El proper debateSIC no valorarà (un altre cop) la influència d’internet, a mesurar la transcendència d’un major moviment ciutadà, o a sopesar el canvi en la relació de forces. Anirà al gra, al manual d’instruccions: com es fa? quines eines i formats són més eficaços per a realitzar una ciberacció?

No és difícil trobar encara notícies sobre la signatura de manifestos, la creació de plataformes, la convocatòria de tancades i una varietat de formes d’expressió i protesta analògiques. Però, com influixen i quines són les eines de la societat de la informació?

El proper debateSIC tindrà format de taller i se centrarà en accions intrínsecament lligades a les TIC. Tot i que encara hi ha qui posa en dubte les seues constants vitals, mirant una mica la llista d’exemples de societat civil es demostra la seua inquietut i ambició política: artesania, mitjans, cultura, ONGs, ciutadania, més ciutadanaia, voluntariat, política, més política, tecnologia

Y també estan els de tota la vida: sindicats, empresaris, associacions i col·legis professionals, associacions sectorials, estudiants, etc. A tots, i a qualsevol altre interessat, vos esperem al taller.

Mentre tant, si vols anar practicant d’opcions no en falten.

Ismael Peña i Francisco Jurado hi seran a la seu de la UOC a Sevilla, Stéphane Grueso participarà a la sessió des de la seu de la UOC a Madrid, i des de Barcelona, Joan Linares ens ajudarà amb la informació sobre l’abast de la sessió a les XXSS.

IsmaelPenaIsmael Peña López (@ictlogist). Professor dels Estudis de Dret i Ciència Política de la UOC, i investigador al Internet Interdisciplinary Institute i l’eLearn Center de la UOC. Principals interessos d’investigació: impacte de les TIC a la societat (e-Readiness), especialment al desenvolupament (e-Inclussió) i a les institucions educatives (eLearning, competència digital) i polítiques (e-participació, e-democràcia).
FranciscoJuradoFrancisco Jurado Gilabert (@SuNotissima). Llicenciat en Dret que odia el rigorisme legalista i, per això, es va posar a fer un Doctorat en l’Àrea de Filosofia del Dret de la UPO.  Apassionat de la política des del punt de vista tecnològic, però sense llenguatges cavernaris o identitats fundamentalistes. Recercaire a @LIPPO_UPO. Tecnopolítica i Xarxes. Part d’@OpEuribor i @Demo4punto0.
StephaneStéphane M. Grueso (@Fanetin). Ha desenvolupat la seua carrera a Espanya i Alemanya, ha dirigit documentals sobre la vida a la càrcel o els atemptants de l’11M. Interessat en la Cultura Lliure, és director de ¡Copiad, malditos! Des del mateix dia 15 de maig, prengué paper de ‘narrador’ a Twitter de #acampadasol i del #15M en general. El seu últim projecte és 15M.cc, que conté el documental “15M: Excelente. Revulsivo. Importante.”
joanlinaresJuan Linares Lanzman (@_juanli). És llicenciat en Comunicació Audiovisual. Forma part del grup de recerca @datanalysis15m. És doctorand del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. Investiga la narrativa transmèdia del 15-M i la seua capacitat de modificar l’agenda mediàtica.

Pots seguir la sessió per streaming des del blog de debateSIC, a twitter @debateSIC i a facebook.