“Dificultats de la regulació del comportament” (cicle Seuminaris)

Escrit per el octubre 3, 2013 - 12:00 7 comentaris

El 30 d’octubre tindrà lloc aquesta primera conferència de la segona edició de SEUminaris, el cicle de xerrades que organitza el Màster Universitari en Dificultats de l’Aprenentatge i Trastorns del Llenguatge de la UOC.
màster

Aquesta primera sessió tractarà sobre les dificultats de regulació del comportament i anirà a càrrec de la psicòloga Gemma Alsina, actualment tècnica docent del Departament d’Ensenyament i coautora del llibre Alumnado con dificultades de regulación del comportamiento. Etapas de la Educación Infantil y Primaria de l’Editorial Graó.

La diferència entre un nen que pot regular el seu estat d’ànim, emocions i comportament i el nen que no pot és la percepció d’infortuni que sent aquest darrer davant la frustració més petita. Els nens hàbils són capaços de fer canvis ràpids d’emocions i gestos, poden negociar i parlar de com se senten. Els nens poc hàbils tendeixen a explotar o fugir com a resposta a l’adversitat, encara que pugui semblar molt planera.

Els infants i joves que tenen dificultats per regular el seu comportament viuen el seu desenvolupament en un estat de conflicte permanent que no fa altra cosa que desorientar-los i enredar-los. Per a aquests infants i joves la tasca del docent és essencial. Un entorn escolar segur i accessible, l’ajut per afrontar la vida diària i la presència incondicional de l’adult són les claus per afavorir el desenvolupament positiu de l’autoregulació.

La conferència tindrà lloc presencialment el dia 30 d’octubre a les 19.00 h a la Seu de la UOC a Terrassa (carrer Colom, 114), si bé podreu seguir-la virtualment des de les seus de Salt (c/ Sant Antoni, 1), Tortosa (c/ Alfara de Carles, 18) i València (c/ de la Pau, 3). A tots els assistents se’ls expedirà un certificat d’assistència de dues hores. L’assistència a la sessió és gratuïta, però cal que empleneu el formulari següent:

Formulari d’inscripció

Atenció, les places per a la sessió presencial a Terrassa i per a la sessió virtual a València estan esgotades.

Amb el suport de:

ddgi221ap_petit