Sessió de treball “Business Intelligence i Big Data: Negoci, Tecnologia, Persones”

Escrit per el gener 17, 2014 - 13:15 No hi ha comentaris

El Màster en Business Intelligence de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i l’Asociación de Técnicos de Informática (ATI) et conviden a la sessió de treballBusiness Intelligence (BI) i Big Data: Negoci, Tecnologia, Persones” que tindrà lloc el dijous 13 de febrer a les 9:45 h a la Seu de la UOC a Madrid.

business-intelligence-w550

Cada vegada més, la presa de decisions estratègiques i operatives en empreses i organitzacions depèn d’una adequada explotació de les dades produïdes per la pròpia empresa i d’aquells que es troben a la Xarxa. La seva complexitat es veu agreujada pel constant augment del volum i velocitat d’aquest flux d’informació. Encara que la major part de companyies són conscients de la seva importància i estan augmentat la seva inversió en aquest camp, no sempre és fàcil orientar-se entre les modes i les pressions comercials per poder dissenyar una estratègia clara i executar-la amb efectivitat.

El programa de jornada serà el següent:

9:45 h – Recepció i registre d’assistents

10h – Presentació de la sessió a càrrec del Sr. Jorge Bronet, Delegat de la UOC a Madrid, i del Sr. Rafael Fernández Calvo, Vocal de la Junta Directiva de l’ ATI i President del Consell Editorial de NOVATICA , revista editada per la ATI

10:05h – Ponències:

Business Intelligence: L’Estat de l’Art” a càrrec del Sr. Josep Curto, Consultor Independent (Reading, UK) i Col·laborador Docent de la UOC

Big Data : Què hi ha de nou?” a càrrec del Sr. José Luis Gómez, Director de Business Intelligence en Altadis i Col·laborador Docent de la UOC

“BI i Big Data: L’experiència d’una companyia de serveis” a càrrec del Sr. Antonio Alonso, Cap de Projecte de l’àrea Business Intelligence en organismes públics i Col·laborador Docent de la UOC

“BI i Big Data: L’experiència d’un client final” a càrrec del Sr. Àlex Caminals, Responsable de Business Intelligence en Groupalia i Col·laborador Docent de la UOC

“El professional de BI : un perfil mestís” a càrrec del Sr. José Ramón Rodríguez, Director del Máster en  Business Intelligence de la UOC

11:30 h – Col·loqui moderat pel Sr. Rafael Fernández Calvo

12h – Tancament

Si vols participar en aquesta sessió de treball has d’inscriure’t omplint aquest breu formulari online.

La sessió es pot seguir també per Twitter (i participar-hi) amb el hashtag #UOCbi.

T’hi esperem!

marcauocblaupaper

logoativectorized

Més sobre els ponents:

Josep Curto. Llicenciat en matemàtiques per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Business Intelligence i Màster en Direcció i Gestió TI per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Executive MBA per IE Business School i Doctorand en Xarxes i Tecnologies de la Informació per la UOC. És analista de mercats tecnològics amb focus en Business Intelligence, Business Analytics i Big Data. És Professor Adjunt en IE Business School, Professor Associat a la Universitat Oberta de Catalunya i Professor en U-tad. Va treballar en companyies com IDC, Thales o EDS. A més, ha estat autor de múltiples articles sobre Business Analytics, Big Data, Smart Cities i Serveis de TI per IDC i BeyeNetwork. A més, és autor del llibre “Introducción al Business Intelligence” (Editorial UOC, 2010).
José Luis Gómez. Enginyer en Organització Industrial i enginyer informàtic per la UPSAM i Màster en Business Intelligence i Gestió del Coneixement per la UOC. És expert en bases de dades i Business Intelligence. Actualment és Director de Business Intelligence en Altadis i Docent Col·laborador a la UOC. Va treballar en empreses com el Grupo ONCE i SIKA EMEA.
Antonio Alonso. Llicenciat en Ciències Matemàtiques per la UCM i Màster en Business Intelligence i Gestió del Coneixement per la UOC. Ha exercit diferents rols en l’àmbit de la consultoria de negoci i tecnologia, principalment, en Business Intelligence i planificació estratègia i arquitectura DW. Actualment treballa com a Cap de Projecte a l’àrea Business Intelligence per a organismes públics estatals. Ha treballat en organitzacions com Adecco o Indra, així com, ha estat formador en diversos cursos i seminaris.
Àlex Caminals. Actualment és Responsable de BI en Groupalia i Col laborador Docent del Màster i programes de BI de la UOC, així com, d’assignatures de l’àrea de bases de dades relacionals de la mateixa universitat.
José Ramón Rodríguez.Llicenciat en Filosofia i Lletres, Diploma en Direcció de Sistemes d’Informació (Harvard Business School) i Programa de Direcció General (IESE Business School). És consultor i implantador de sistemes d’Intel·ligència de Negoci, Professor de Direcció de les TIC dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC i Cos Tècnic de la Seguretat Social d’Espanya.