define('FS_METHOD', 'direct'); Activitats a la Xarxa Territorial » Taller de gamificació a l’aula 10 punts per Gryffindor

Taller de gamificació a l’aula “10 punts per Gryffindor”

Escrit per el març 3, 2014 - 10:31 No hi ha comentaris

La UOC i l’associació Espiral han dissenyat aquesta segona “HAZtividad” d’aplicació de les Noves Tecnologies en Educació per a professors d’escoles, col·legis i instituts que tindrà lloc el dimarts 18 de març a les 18:30h de manera simultània, com a sessió distribuïda, a les Seus de la UOC a Madrid i a Sevilla (que estaran vídeo-connectades).

UOC_Taller_Gamificacion_AulaImatge obtinguda de We Know Gamers

Tots (o no tots) hem vist com s’aplica la gamificació en una de les escoles més conegudes del nostre temps: el Col·legi Hogwarts de Màgia i Bruixeria. Així, al final de cada any escolar (i llibre o pel·lícula) trobem al seu director, Albus Dumbledore, donant punts a tort ia dret provocant normalment un gir final en la classificació de les diferents cases en què es classifiquen els estudiants. Però , és això gamificació? Està ben dissenyada ?

Gamificació és un concepte que està molt de moda . En les últimes anàlisis de Gartner sobre l’aplicació de les tecnologies a l’educació, trobem la gamificació en un moment clau. De fet , hi ha moltes aproximacions que intenten, d’ una manera o altra, motivar els estudiants (siguin de l’edat que siguin) a partir de jocs o d’alguns elements propers als usos que aquesta ens proposa.

Els joves d’avui en dia es relacionen constantment amb ia través dels videojocs. Per què separar aquesta motivació intrínseca que solen mostrar de les seves “obligacions” escolars? La gamificació ens ofereix recursos (reunits i ordenats de múltiples conceptes i idees anteriors) fàcilment identificables en jocs i videojocs que es converteixen en una potent eina amb impacte directe en un dels estats interns claus en les persones: la motivació.

Això ens permet, a partir d’idees recollides del món dels jocs, afegir elements que incorporin certa diversió a aquelles matèries que a primera vista puguin semblar no excessivament motivadores als estudiants.

Ara bé, compte amb l’ús de la gamificació! Dissenyar bé és clau per no produir efectes contraris. Com va dir Albert Einstein, “Primer has d’aprendre les regles del joc , i després jugar millor que ningú”.

En aquest taller els jugones Daniel Riera i Joan Arnedo tractaran, en una primera instància, de donar una visió general de què és i què no és la gamificació, així com, realitzar d’una aproximació a com aplicar-la a una escola per donar pas a un exercici pràctic en el qual els assistents treballaran una estratègia introductòria de gamificació dins d’un currículum.

Per participar en aquesta activitat, atès que hi ha poques places disponibles, és imprescindible inscriure omplint aquest breu formulari:

La sessió es pot seguir també per Twitter (i participar-hi) amb els hashtags #UOCgamificacion i #tallerespiral

T’hi esperem!