Conversa a tres bandes: “Antropologia, literatura, política: els límits de l’experiència”

Escrit per el maig 26, 2014 - 10:48 Un comentari

El dia 18 de juny us convidem a participar a València en aquest acte organitzat en el marc del Grau d’Antropologia i Evolució Humana.

capçalera

Al setembre de 2013 la UOC, conjuntament amb la URV, va iniciar el Grau d’Antropologia i Evolució Humana, un grau innovador i únic en el panorama de les titulacions universitàries de l’Estat. En el marc d’aquest grau s’organitza aquest  acte que aspira a tendir ponts entre l’antropologia, la literatura i la política. En la cruïlla entre antropologia, literatura i política situem l’experiència pròpia com a element articulador d’una conversa a tres bandes en què, a partir d’aquesta experiència i el seu paper en la conformació de la recerca, l’escriptura i la ideologia, debatrem sobre el que els tres àmbits poden aportar-nos i aportar a la societat en què vivim.

A la conversa participaran els ponents següents:

• Mònica Oltra Jarque (Neuss, Alemanya) és diputada de Compromís a les Corts Valencianes. Mònica va nàixer a Alemanya, filla de pares emigrants; als 15 anys, amb la seua família ja de tornada a València, va començar la seua trajectòria política en l’esquerra. Després d’estudiar dret, va iniciar l’exercici de l’advocacia, que actualment compagina amb la seua tasca de diputada.
  • Vicenç Villatoro (Terrassa). Escriptor i periodista. Ha estat director del diari Avui i de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, i col·laborador en ràdio, televisió i premsa. Com a escriptor té publicades una dotzena de novel·les, a més d’assaigs, poemaris i dietaris. Ha estat diputat al Parlament de Catalunya per CiU.
  • Begonya Enguix (València). Doctora en Antropologia Social i Cultural, professora dels Estudis d’Arts i Humanitats (UOC) i directora a la UOC del Grau d’Antropologia i Evolució Humana (UOC-URV). Fa recerca en el camp de l’antropologia del cos, els gèneres i les sexualitats, i els activismes LGTB.

L’acte, organitzat per la UOC i la URV, tindrà lloc el dia 18 de juny a les 18.30 h a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània (c/ Sant Ferran, 12). L’assistència és lliure i gratuïta, però heu d’emplenar el formulari següent:

Organitza:

logo_blau_uoc Nueva imagen

Amb la col·laboració de:

octubre

Un comentari »

• lorena says:

Me parece interesante la charla. Estoy haciendo un proyecto sobre como influye la sexualidad en la comunicación y el marketing. Desde varios puntos de vista (multidisciplinar( por eso me interesa ver puntos de vista desde la antropología, sociología o incluso la política.