UOCalumni Sevilla: per què innovació?

Escrit per el maig 13, 2014 - 17:43 No hi ha comentaris

A càrrec de Domingo Pérez Mira, director d’innovació de Grup Azvi. Domingo Pérez serà el ponent del proper UOCalumni Sevilla, el dijous 22 de maig a les 19h a la seu de la UOC a Sevilla (Torneo, 32). Pots inscriure’t aquí a la sessió.

Actualment una de les principals vies de creixement de les nostres empreses és l’accés al mercat global i per això cal produir productes i serveis que superin els requisits d’aquests mercats internacionals. Per tant, la competitivitat empresarial juga un paper decisiu en aquest aspecte i una de les millors eines per aconseguir-ho és la innovació.

Una possible definició d’innovació: procés en el qual a partir d’una idea, invenció o reconeixement d’una necessitat es desenvolupa un producte o procés útil fins que sigui comercialment acceptat.

Amb la innovació podem, a més de mantenir la quota de mercat, avançar-nos a la competència i aconseguir un creixement sostenible. L’adequada gestió del coneixement, la informació i l’experiència en el desenvolupament de projectes de Recerca, Desenvolupament i innovació (R+D+i); són clau per poder aplicar els resultats de tot el procés en el mercat. Són projectes d’alt risc on no se sap si s’obtindrà el resultat perseguit; per això el seu control i gestió són especialment importants, no només durant el seu desenvolupament i implantació final al mercat sinó també en l’adequada protecció dels resultats de tot el treball d’investigació.

La generació d’idees és clau per poder desenvolupar projectes d’R+D+i adequats i per a això és fonamental la creativitat. La creativitat és la capacitat d’inventar alguna cosa nova, de relacionar quelcom conegut de forma innovadora o d’ apartar-se dels esquemes de pensament i conducta habituals.

Per tant una interessant estratègia per incrementar la competitivitat empresarial s’inicia amb la creativitat, continua amb la generació d’idees i el desenvolupament de projectes d’R+D+i , i finalitza amb la innovació:

Idees -> Projecto R+D+i -> Innovació -> Competitivitat ->Creativitat – > Idees – > Projecte R+D+i – > Innovació – > Competitivitat