define('FS_METHOD', 'direct'); Activitats a la Xarxa Territorial » “La gestió del temps periescolar com a factor d’èxit o fracàs”

“La gestió del temps periescolar com a factor d’èxit o fracàs”

Escrit per el octubre 15, 2014 - 12:00 No hi ha comentaris

El proper dia 31 d’octubre organitzem a Sueca aquesta xerrada sobre educació fora de l’escola.

Foto "Digital Natives" de tf28 flickr.com

L’activitat s’adreça al professorat independentment del nivell educatiu que imparteixca, a l’alumnat interessat en saber què és el que fa bé i no tan bé quan gestiona el temps de treball extraescolar i a les famílies, que sovint no saben ben bé què passa amb aquest temps que se’ls escapa de forma tan fàcil als seus fills. Atesa la complexitat per explicar els factors que incideixen en el rendiment acadèmic, ens cal aïllar els factors que es considera presenten més possibilitats per a ser mesurats i explicats científicament. En aquest sentit, les habilitats de gestió del temps, i més en concret del temps periescolar, es constitueixen segons molts estudiosos educatius en un dels factors clau per poder explicar en certa mesura l’èxit o el fracàs acadèmic.

En la jornada es presentarà un estudi en què s’ha mesurat i quantificat la manera que té l’alumnat adolescent d’ESO de gestionar el temps de treball (deures) o estudi quan es troba davant dels continguts objecte d’aprenentatge a casa. Així mateix, es mostraran els resultats de l’estudi, que han proporcionat pautes molt aclaridores per millorar la gestió del temps periescolar.

La xerrada anirà a càrrec de Joan Pere Barberà Cebolla, llicenciat en Psicopedagogia (UOC) i diplomat en Magisteri (UV) i autor del llibre Las TIC en la escuela. Análisis de la percepción del alumnado i coautor del llibre Ayúdalos a usar las TIC de forma responsable.

L’activitat tindrà lloc el dia 31 d’octubre a les 19.00 h a la Biblioteca Pública Municipal de Sueca (Placeta dels Molins, 9). L’assistència és lliure i gratuïta, però heu d’emplenar aquest formulari.

cultura