Taller “Lideratge en el Teletreball i riscos psicosocials”

Escrit per el novembre 7, 2014 - 16:04 No hi ha comentaris

Els Estudis d’Economia i Empresa de la UOC organitzen el taller “Lideratge en el Teletreball i riscos psicosocials” que tindrà lloc el divendres 12 de desembre de 9:00 a 12: 30h a la Seu de la UOC a Madrid (Plaza de las Cortes, 4).Riesgos_Psicosociales_TeletrabajoEl teletreball és una realitat cada vegada més freqüent a les nostres empreses i institucions. En general, els treballadors solen valorar el teletreball favorablement perquè facilita la conciliació entre vida personal i laboral, alhora que les empreses compten amb una mà d’obra més compromesa i la seva productivitat es manté o augmenta.

No obstant això, el teletreball presenta reptes propis, diferents dels habituals en el treball presencial. En particular, genera canvis en l’organització del treball (les tasques, les relacions personals, el temps dedicat a la feina, etc.) que poden tenir un impacte desfavorable per a la salut del treballador, i en especial per al seu nivell d’estrès. Estem parlant, doncs, dels riscos psicosocials associats al teletreball, als quals dedicarem la primera part del taller.

Els responsables de les organitzacions poden exercir una gran influència sobre l’impacte del teletreball en la salut dels treballadors. En particular, l’estil de lideratge adoptat pels directius que coordinen a teletreballadors té el potencial de reduir molts dels factors de risc psicosocial, per la qual cosa val la pena dedicar-li una atenció específica. A això dedicarem la segona part del taller.

L’objectiu global del taller és que els assistents comprenguin quins són els principals riscos psicosocials associats al teletreball i que valorin l’impacte favorable que un estil de lideratge transformador pot tenir sobre aquests riscos.

El taller combinarà la presentació de conceptes amb activitats pràctiques per part dels assistents, per facilitar que aquests relacionin aquests conceptes amb la realitat de la seva organització i la seva pràctica directiva habitual. No són necessaris coneixements previs sobre prevenció de riscos laborals per al bon seguiment del taller.

Programa:

• 9.00 a 9.30h. Benvinguda i cafè
  • 9.30h. Riscos psicosocials i teletreball
  • 11:00. Lideratge per a un teletreball més saludable
  • 12.30h. comiat

Formadors:

• Xavier Baraza Sànchez. És doctor enginyer químic, MBA i Tècnic superior en prevenció de riscos laborals, a més de membre de diversos comitès normatius de l’Associació Espanyola de Normalització (AENOR). És Director Acadèmic del Màster Universitari en Prevenció de Riscos Laborals de la UOC i expert en gestió directiva de la prevenció de riscos laborals. Ha publicat diversos llibres en matèria de prevenció de riscos laborals
  • Eva Rimbau Gilabert. És doctora en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat de Barcelona. S’ha especialitzat en direcció de recursos humans, i li interessen especialment els reptes que la societat de la informació posa davant la funció de dirigir persones. Des de 2004 és professora de la UOC, on ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat acadèmica i on desenvolupa la seva activitat investigadora. Coordina equips virtuals des de fa més d’una dècada i ella mateixa es considera una “teletreballadora d’alta intensitat”

Aquesta activitat de caràcter professional (per a departaments de Recursos Humans d’organitzacions) és gratuïta però per participar-hi, ja que les places són molt limitades, és imprescindible inscriure omplint aquest breu formulari.