Convocatòria de voluntaris tecnològics

Escrit per el setembre 8, 2015 - 8:21 Un comentari

Si t’interessa el món de la informàtica i t’agradaria participar en un projecte de formació amb nens tens l’oportunitat d’afegir-te a la tercera edició de Codeclub a les biblioteques de Catalunya.  El servei de biblioteques de la Generalitat, la UdG, la Facultat d’Informàtica de la  UPC i els Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC impulsen aquest projecte consistent en ajudar els més petits a aprendre a programar en llenguatge Scratch, un llenguatge de programació ideal per a introduir-se en el món de la programació.

En què consisteix el projecte?

Busquem voluntaris per a impartir una formació, dividida en 12 sessions de 90 minuts, a diferents biblioteques de Catalunya.  L’associació Codeclubcat posarà a disposició dels voluntaris un material d’autoaprenentatge per tal que puguin preparar les sessions i autoformar-se en Scratch, a més d’un fòrum de consultes per ajudar a resoldre els dubtes que pugueu tenir. Els materials estan dissenyats perquè qualsevol persona, amb un cert coneixement d’informàtica a nivell d’usuari, pugui aprendre per ell mateix, de tal forma que no és imprescindible ser estudiant d’informàtica ni tenir coneixements previs de programació, tot i que es valorarà positivament en la tria dels voluntaris.

A més, si ets estudiant de la UOC, podràs obtenir 2 crèdits ECTS per aquesta col·laboració.

Com és el procés de selecció?

En el formulari que trobaràs a continuació tens a  la teva disposició el llistat de biblioteques que participen en el projecte així com els horaris en que es faria la formació a cada una d’elles. Pots presentar-te voluntari  per a un màxim de 3 biblioteques, tens de temps per a presentar la teva candidatura fins al dia 27 de setembre.  A partir dels candidats presentats el Servei de biblioteques de la Generalitat farà la selecció dels voluntaris que finalment participaran en el projecte, us informarà de si heu estat seleccionats o no, i als participants i reserves us convocaran a una reunió informativa el dia 13 d’octubre a Barcelona. La data d’inici de la formació la pactareu directament els voluntaris amb la biblioteca que us correspongui. Sereu 2 formadors-voluntaris per cada biblioteca i, per tal d’obtenir els crèdits ECTS, haureu de participar a totes les sessions de la formació. En cas de no poder assistir a alguna de les sessions, si és  per una  causa justificada de força major, també es podran reconèixer els crèdits si heu fet un mínim de 10 sessions.

Consulta el llistat de biblioteques i inscriu-te a aquest formulari.

Un comentari »